Zoekmachine optimalisatie

Scoor hoger in Google met behulp van zoekmachine optimalisatie. Benieuwd naar wat RTM Business voor uw website kan betekenen?

Download de SEO-checklist

Gratis hulp nodig?

Hoe kom ik hoger in Google?

Het begrip zoekmachine optimalisatie (SEO) is niet weg te denken in de online wereld. Het is dan ook van groot belang dat uw website op verschillende zoekwoorden gevonden wordt in Google. Achter het beter vindbaar maken van de website zitten verschillende ingewikkelde onderdelen. Wilt u weten welke onderdelen dit zijn? Lees dan snel verder voor meer informatie.

Welke opties bieden wij

Het begrip zoekmachine optimalisatie is onderverdeeld in verschillende onderdelen, waarbij RTM Business u kan helpen.

Zoekwoorden onderzoek

Wordt vindbaar voor uw doelgroep door de juiste zoekwoorden te verwerken op uw website.

Content optimalisatie

Laat uw content verbeteren door geoptimaliseerde SEO teksten op uw website te plaatsen.

Technische SEO

Het is van groot belang dat uw website snel, toegankelijk en veilig is ingericht.

Doelgroepbepaling

Zorg ervoor dat uw doelgroep in kaart is gebracht. Dit maakt het voor u makkelijker om gerichte content te creëren.

Website analyse

Zorg ervoor dat uw website volledig wordt gescand om alle optimalisatie mogelijkheden in kaart te brengen.

SEO Consultancy

Ga het gesprek aan met één van onze specialisten bij RTM Business. Met als doel van uw website een succes te maken.

Zoekwoordenonderzoek

Het gebruiken van de juiste zoekwoorden is belangrijk; dit bepaald immers of u gevonden wordt door uw doelgroep. Maar hoe weet u wat de beste zoekwoorden zijn voor uw content? Dat is lastig te zeggen, want het ligt vrij ingewikkeld. Gedegen en goed zoekwoordenonderzoek is nodig om de juiste zoekwoorden bij elkaar te krijgen. Tijdens dit onderzoek worden verschillende zoekwoorden onderzocht en getoetst. Welke zoekwoorden hebben kans van slagen en welke niet. Op deze manier kan er een compleet plan gemaakt worden die ervoor zorgt dat uw website gevonden wordt. Juist op de momenten dat het moet en uw doelgroep ernaar zoekt. Het is belangrijk om kennis en ervaring van SEO te hebben, zodat er goede zoekwoorden worden uitgezocht. Het begint bij het begrijpen van uw klant, u moet weten wat de klant ziet, klikt en doet. Google kijkt tegenwoordig niet alleen meer naar de zoekopdracht zelf, maar ook naar persoon-specifieke kenmerken. Als een bezoeker van je site later op Google gaat zoeken naar iets wat jij verkoopt, is de kans groot dat jij hoger in de Google ranking staat dan normaal. Het is vaak ook niet slim om je eigen ranking te controleren in Google, omdat het je vaak een vertekend beeld geeft. Voor hulp bij een zoekwoordenonderzoek kunt u terecht bij dé zoekmachine optimalisatie specialist: RTM Business.

Content optimalisatie

De kwaliteit en de inhoud van uw website is natuurlijk belangrijk. Zeker als u wilt scoren in Google. Met uw input bepalen we de doelgroepen van uw bedrijf, waarna we een zoekwoorden analyse uitvoeren. Wanneer u de Google zoekwoorden gebruikt, waar uw doelgroep op zoekt, is de kans groter dat u wordt gevonden. Het is ook van belang om ‘long tail zoekwoorden’ te gebruiken, omdat de concurrentie op kortere zoekwoorden vaak erg hoog is. Een long tail zoekwoord is een zoekopdracht die langer is dan 3 zoekwoorden.

 Het schrijven van geoptimaliseerde SEO teksten is niet alleen een kwestie van zoekwoorden in een tekst proppen (ook wel keyword stuffing genoemd) of een trucje waarmee u direct bovenaan staat. Het draait allemaal om de kwaliteit en leesbaarheid van uw tekst. Onze SEO schrijver denkt mee vanuit uw potentiele klant, om zo de juiste doelgroep aan te spreken. ‘Content is king’, maar alleen wanneer deze content ook echt relevant is voor uw doelgroep. Weet u nog niet zeker of uw content relevant en SEO-proof is voor uw doelgroep? Laat ons u dan helpen!

Technische SEO

Technische SEO is van belang, maar wordt helaas vaak over het hoofd gezien. Google ziet het liefst dat uw website snel, toegankelijk en veilig is. Er zijn verschillende factoren van belang, zoals responsive webdesign, snelle laadtijden, SSL certificaten, een duidelijke sitemap en navigatie. 

Hier houden we al rekening mee wanneer we een website bouwen. Google heeft namelijk een proces van ranking die uitgevoerd wordt op iedere pagina. Dat is onderstaand proces:

1. Crawling. Een googlebot zal de pagina’s van uw website bezoeken om enkel de HTML te lezen. De googlebot is daarbij op zoek naar links om verder te gaan met het proces van crawlen.

2. Indexing. Google wil de pagina goed kunnen weergeven in zijn zoekmachine. Dit weergeven doet Google in twee stappen, namelijk: eerst de ruwe HTML-code en vervolgens de volledige pagina met onder andere Javascript. Dit proces besluit ook of uw pagina in de Google index wordt opgenomen.

3. Ranking. In de laatste fase van het proces worden uw pagina’s gerangschikt op specifieke zoekopdrachten door het algoritme van Google. Niemand weet precies hoe dit algoritme in elkaar zit. De werknemers van Google weten zelfs niet hoe het in elkaar zit. Wel kunnen we Google helpen met het goed lezen van de website. Dit stelt Google ook op prijs. Om dit proces te optimaliseren is het ideaal om enige technische kennis te hebben en daar hebben wij de SEO specialisten voor in dienst. Onze technische medewerkers en online marketeers werken samen om de technische SEO voor uw bedrijf te optimaliseren.

Heeft u een vraag voor ons?

Doelgroep bepaling

Het schrijven van goede content kan pas wanneer de doelgroep duidelijk is. U krijgt namelijk betere SEO teksten wanneer deze goed aansluiten op de zoekopdrachten van uw doelgroep. De doelgroep bepaling kan lastig zijn, want u zal zich moeten richten op de potentiële klanten, maar wie zijn dat nou eigenlijk?

Bij het vaststellen van uw doelgroep is het belangrijk dat u zich de volgende punten afvraagt:

– Welke wensen en behoeften hebben de bezoekers van uw website?
– Wat zijn de kenmerken van de bezoekers en waar zoeken ze naar?
– Wat hebben de bezoekers met elkaar gemeen?
– Kan hier een duidelijke doelgroep mee worden bepaald?

Er moet een duidelijke content strategie zijn die aansluit bij wat uw doelgroep zoekt. Het is dus belangrijk dat u een doelgroep afbakent voordat u kunt checken of uw teksten aanslaan bij de juiste groep mensen. Om een doelgroep samen te stellen kunt u het beste gebruik maken van een persona. Een persona is een voorbeeld klant met specifieke eigenschappen. 

Website analyse

Een SEO scan is de eerste check die u zal moeten doen om te weten te komen hoe uw website scoort op verschillende SEO aspecten. Door middel van een website scanner en persoonlijke ervaringen kan RTM Business een rapport op maken van goede en minder goede SEO punten op uw website. Voor meer informatie en hulp bij de mindere SEO aspecten kunt u terecht bij RTM Business. Verschillende onderdelen komen aan bod bij een SEO scan, bijvoorbeeld:

– Relevantie content
– Juiste doelgroep bepaling
– Checken van de URL’s, Title tags, H1 paginatitels en nog veel meer
– Websitesnelheid
– Linkbuilding

Natuurlijk heeft elke SEO scan een paar basispunten die gecontroleerd worden maar het belangrijkste van de SEO scan zijn de persoonlijke punten die voor elke website en bedrijf verschillend zijn.

SEO consultancy

U kan uw SEO consultancy bij ons uitbesteden! Met jarenlange ervaring en successen helpt RTM Business u aan goede posities in Google, op basis van kwaliteit. U begint misschien al een idee te krijgen over de diverse werkzaamheden die SEO optimalisatie met zich mee brengt. Zoekmachine optimalisatie advies bij RTM Business kan bijvoorbeeld bestaan uit hulp bij:
– Zoekwoordenonderzoek
– Content optimalisatie
– Technische SEO
– Doelgroepbepaling
– Website analyse
Als u gevonden wordt, is het belangrijk dat de website duidelijk is en aansluit op de wensen van uw potentiele klant. Wij helpen u graag verder om er samen een succes van te maken!

{
Hulp nodig bij het vindbaar maken van uw website? Wij bij RTM Business hebben veel ervaring met zoekmachine optimalisatie.
Marieke Luider

SEO specialist, RTM Business

Onze blog

Meer weten over diverse zaken die te maken hebben met online? Bekijk dan onze blog met handige informatie.

Content Marketeer bij RTM Business

Content Marketeer bij RTM Business

Zoek je een dynamische rol waarin je jouw passie voor content en marketing kwijt kunt? Wij zijn op zoek naar een creatieve en gedreven Content Marketeer om ons team te versterken. Samen zullen we onze online aanwezigheid naar nieuwe hoogtes tillen en onze...

Verschil SEO en SEA

Verschil SEO en SEA

Verschil SEO en SEA Het verschil van SEO en SEA. Als het gaat om het verbeteren van de online zichtbaarheid van je website, zijn er twee belangrijke strategieën: zoekmachine-optimalisatie (SEO) en zoekmachine-adverteren (SEA). Hoewel ze beide gericht zijn op het...

Chatbot ai, de nieuwe manier van marketing gebruik of..?

Chatbot ai, de nieuwe manier van marketing gebruik of..?

Wat is Chatbot AI? Chatbot AI, Chat GPT en Open AI, het zijn misschien wel termen die jij de afgelopen maanden voorbij hebt horen komen. De technologische ontwikkelingen van de afgelopen jaren hebben geleid tot een enorme groei in de populariteit van chatbots voor...