Social Media Management
Om als bedrijf actief aanwezig te zijn op één of meerdere social media kanalen kost veel tijd. De verschillende social media kanalen zoals Facebook, Instagram, Pinterest en Twitter hebben daarnaast allemaal een verschillende aanpak nodig. Het kost u te veel tijd om dit allemaal tot in detail uit te zoeken en u vraagt zich af: kan ik social media uitbesteden?
Social media manager
U vraagt zich vast af hoe wij kunnen weten wat we moeten delen op uw social media kanalen. Daarvoor zijn de volgende stappen van belang:
2. Content kalender : vanuit het social media plan zetten we een raamwerk op voor de volgende periode. Via een content kalender plannen we per kanaal de posts in die van tevoren bedacht zijn. Daarnaast verzamelen we wekelijks actuele, relevante informatie voor uw doelgroep(en) wat ook gedeeld kan worden.
3. Content publiceren : vervolgens worden de berichten gepubliceerd en doen wij de social media monitoring. We houden bijvoorbeeld rekening met wanneer de beste tijd is om op Instagram te plaatsen of op facebook te posten. Welke posts/filmpjes/tekst/afbeeldingen/verhalen werken?
4. Rapportage : aan het einde van de maand krijgt u een rapportage waarin u overzichtelijk kunt zien hoe het gaat. Periodiek bepalen we samen met u of de strategie aangepast moet worden.
B2B Social media
Facebook voor bedrijven? Ook wanneer u geen consumenten, maar bedrijven als doelgroep heeft kan social media van belang zijn. Kanalen zoals Facebook, LinkedIn en twitter worden ingezet om merkbekendheid te vergoten en vertrouwen te kweken. Het zorgt voor meer verkeer naar uw website en ook de marktpositie is beter door B2B social media marketing. Ook B2B klanten onderzoeken een product eerst online voordat ze het kopen (bron).
Social media bureau
Als online marketing bureau zien wij de invloed van social media. Wij houden graag de social media trends bij en overleggen dit tijdens strategie vergaderingen met onze klanten. Op zoek naar een social media expert? Die hebben wij in huis!
Adverteren op social media
U kunt bijna iedereen op social media vinden. Het is daarom van belang dat er via social media de juiste doelgroep bereikt wordt. De mogelijkheden via social media zijn enorm. Via verschillende social media platformen kunt u in contact komen met uw huidige klanten en potentiële nieuwe klanten. Om deze nieuwe potentiële klanten te gaan bereiken kunt u ook gebruik maken van de adverteer optie op deze platformen. Wij kunnen u helpen bij het adverteren op Facebook, Instagram en LinkedIn.
Facebook adverteren
Facebook advertenties kunnen dan ook voor verschillende doeleinde gebruikt worden:
- Naamsbekendheid
- In contact komen met uw huidige en potentiële klanten
- Conversies genereren (online en/of offline)
Elke advertentie die u maakt kan een ander doel hebben. Zo kunt u de eerste advertentie richten op Pagina-vind-ik-leuks en de tweede advertentie op het verkopen van uw dienst of product. Het maken van de advertenties en het bepalen van de doelgroep is erg complex. Door uw Facebook uit te besteden wordt u ontzorgt hiervan en voorkomt u mogelijk onnodige fouten en kosten in uw advertenties.
Instagram adverteren
- Genereren van profielbezoeken
- Genereren van websitebezoeken
- Bereiken van mensen in de buurt van een bepaalde locatie
Nadat deze doelen zijn ingesteld, moet de call-to-action, doelgroep, budget en de tijdsperiode van de advertentie moeten worden ingesteld.
Wanneer u meer uit Instagram wilt halen dan is het verstandig om de advertentie via Facebook Ads manager op te stellen. De voordelen die Facebook Ads manager biedt zijn ook terug te zien in de uitbreiding van de doelstellingen van de advertenties. De mogelijkheden zijn hier dermate groter dan via Instagram, dat hier een stuk betere advertenties uit kunnen komen. Door uw Instagram bespaart u erg veel tijd en moeite bij het opstellen van advertentiecampagnes.
LinkedIn adverteren
LinkedIn is het social media platform die meer gericht is op de zakelijke markt. Het voornaamste doel van LinkedIn is het genereren van leads uit de business-to-business markt. Het genereren van leads via het adverteren op LinkedIn is alsnog geen gemakkelijke zaak. Met LinkedIn adverteren kunt u een doelgroep samenstellen bestaande uit verschillende kenmerken, voorbeelden hiervan zijn: functietitels, vaardigheden, bedrijfssectoren en de grootte van het bedrijf. Daarnaast kunt u bepaalde kenmerken uitsluiten die niet onder uw doelgroep vallen. Net als bij Instagram en Facebook is er bij LinkedIn ook de mogelijkheid om bepaalde soorten doelen in te stellen voor de advertentie. De doelstellingen die beschikbaar zijn voor LinkedIn adverteren zijn:
- Websitebezoeken
- Interacties
- Videoweergaven
- Genereren van leads
Binnenkort zijn de doelstellingen merkbekendheid, websiteconversies en sollicitanten beschikbaar op LinkedIn. Net als Instagram en Facebook brengt ook LinkedIn kosten met zich mee. Door de advertentie zodoende te optimaliseren zorg je ervoor dat de kosten per opgeleverd resultaat zo laag mogelijk blijven. Het uitbesteden van LinkedIn adverteren kan ervoor zorgen dat u niet onnodige kosten maakt zonder enig resultaat.