E-mail Marketing

Optimaliseer uw digitale e-mailstrategie en bereik precies de doelgroep die u zoekt. Benieuwd naar wat RTM Business voor uw website kan betekenen?

Wat is e-mail marketing?

E-mail marketing is een goede manier om te communiceren met uw doelgroep. U kunt nieuwsbrieven of andere soorten e-mails naar de persoonlijke inbox van je doelgroep sturen. Zomaar een e-mail sturen zonder dat er een strategisch plan achter zit, heeft geen zin. U moet niet met hagel schieten maar doelgericht te werk gaan met een strategisch plan om uw doelen te bereiken. 

Hoe is e-mail marketing tot stand gekomen?

E-mail marketing is al voor een lange tijd een vaste kracht in het marketingplan van bedrijven. Een marketeer met de naam Gary Thuerk stuurde op 3 mei 1978 een ongevraagd e-mailbericht naar 400 zakelijke prospects. De e-mailexplosie resulteerde in een stortvloed aan privacy klachten maar dit diende wel als de basis van e-mail marketing zoals we die nu kennen. In het begin waren marketing e-mails voornamelijk spamberichten. Veel marketeers stuurde regelmatig e-mailberichten naar enorme waslijsten van potentiële klanten terwijl geen enkel persoon zich vrijwillig had geabonneerd. De eerste marketing e-mails miste ook de kwaliteitseisen die een e-mail nu wel heeft om een succes te worden.

Functies als eenvoudige ontwerpconcepten, HTML en inhoud met toegevoegde waarde ontbraken. Tegenwoordig zijn er veel factoren waar u rekening mee dient te houden, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Ondanks dat de eerste marketing e-mail als spam werd gezien heeft Gary Thuerk toch $ 13 miljoen aan omzet voor zijn bedrijf weten te genereren met zijn massale e-mail. Een resultaat waar elke e-mail marketeer van vandaag trots op zou zijn. Wilt u meer weten over de geschiedenis van e-mail marketing? Dit is de volledige historie van e-mail marketing!

Waarom e-mail marketing?

E-mail marketing is een kwalitatieve manier om uw marketingdoelstellingen te bereiken. Dit komt omdat u met e-mail marketing gemakkelijk in één keer uw doelgroep kunt bereiken. Tegelijkertijd kunt u iedere individu uit die massa persoonlijke en relevante content tonen. Hoe beter u inspeelt op de wensen en behoefte van de individuen in de lange lijst aan potentiële klanten, hoe sneller uw doelgroep over gaat tot actie! Daarnaast is timing belangrijk. Als u ervoor kan zorgen dat de ontvangers uw e-mail krijgen op het juiste moment dan zullen zij eerder converteren. E-mail marketing heeft de volgende voordelen:

  • De resultaten die uit de e-mail marketing komen zijn direct meetbaar
  • Per ontvanger is e-mail marketing relatief goedkoop
  • Er kan via e-mail marketing vrij snel actie ondernomen worden

En e-mail marketing kan dus ook goed gebruikt worden om verschillende doelstellingen te behalen, zoals:

  • Meer conversie genereren
  • Database gegevens uitbreiden
  • Leads verkrijgen
  • Meer verkeer naar uw website te leiden

Vragen over e-mail marketing of andere vragen?

Neem gerust contact op met een van onze specialisten.

E-mail: info@rtmbusiness.nl 

Telefoon:  030 7400 200

Bent u benieuwd naar wat RTM Business specifiek voor uw bedrijf kan betekenen? Vraag dan een vrijblijvende eerste afspraak aan, om zo gezamenlijk tot een plan te komen.