Basis SEO regels
RTM geeft u basis SEO regels om uw websiteverkeer te vergroten. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een belangrijk onderdeel van de moderne business. Als u een e-commerce verkoper bent, kunt u uw klantendata niet laten groeien als u vastzit op pagina 6 in de zoekresultaten. Veel onderzoeken hebben het belang van SEO al onthuld en hier zijn een paar statistieken om het te bewijzen:
- Maar liefst 93% van al het verkeer komt van een zoekmachine.
- 75% van de gebruikers scrolt nooit voorbij de eerste pagina met zoekresultaten.
- Meer dan 60% van de marketeers zegt dat het verbeteren van SEO en het groeien van de organische aanwezigheid hun belangrijkste prioriteit is voor inbound marketing.
- De eerste positie in de organische zoekresultaten van Google op de desktop heeft een klikfrequentie van 34%.
Rekening houdend met al deze cijfers in gedachten, is het niet de vraag of u een goede SEO-strategie voor uw website moet maken, maar hoe u dit het meest productief moet doen. Hier volgen basis SEO regels om het websiteverkeer op de lange termijn te vergroten.
Zoekwoordoptimalisatie
Als SEO een anker is van online ondernemen, zijn zoekwoorden het belangrijkste element van alle SEO regels. Elke pagina op uw website moet een zorgvuldig ontworpen zoekwoordstrategie volgen om meer invloed te hebben op de algoritmen van Google voor zoekmachines.
Daarom heeft u voor elke pagina een specifiek trefwoord nodig. Dit zijn de meest voorkomende manieren om zoekwoorden voor uw onderwerpen te vinden:
- Brainstormen: de eerste stap is om alle zoekwoorden op te schrijven die u zelf kunt bedenken.
- Zoekwoordplanner: Google heeft de Zoekwoordplanner ontwikkeld om bedrijven te helpen de doelgroep te bereiken.
- Google-zoekopdrachten: u kunt ook naar zakelijke pagina’s zoeken en de suggesties van Google bekijken terwijl u de vraag typt.
- Q & A-websites: Sites zoals Quora ontvangen dagelijks duizenden vragen. Bekijk de veelgestelde vragen en maak pagina’s die precies dezelfde vragen beantwoorden.
Titel Tags
Titel tags zijn het tweede element van SEO dat u in overweging moet nemen omdat algoritmen van zoekmachines uw koppen analyseren om het onderwerp te detecteren en het onder vergelijkbare berichten te plaatsen. Trefwoorden spelen in dat opzicht een belangrijke rol.
Elke titel moet in de buurt van het begin een trefwoord bevatten, waardoor Google de relevantie van uw inhoud kan herkennen. Daarnaast kun je de merknaam opnemen in een titel omdat dit het voor potentiële lezers gemakkelijker maakt om te weten wie zich achter de post verstopt.
Een goede titel fungeert als een oproep tot actie – het nodigt mensen uit om deel te nemen aan uw inhoud. Als u niet zeker bent van de efficiëntie van de titel, bekijk dan online hulpmiddelen zoals CoSchedule Headline Analyzer. Deze app maakt een headline score en analyseert de algemene structuur, grammatica en leesbaarheid van je titel.
Meta omschrijving
Hoewel meta-zoekwoorden geen invloed meer hebben in de SEO-wereld, vertegenwoordigen andere functies zoals metabeschrijvingen nog steeds een krachtige bijdrage aan optimalisatie. Een gemiddelde gebruiker bekijkt twee dingen voorafgaand aan het openen van een webpagina – koppen (titels) en metabeschrijvingen.
Dit laatste wordt altijd weergegeven onder de titel van een webpagina in de zoekresultaten van Google. Zoekmachines markeren zoekwoorden in de metabeschrijving, waardoor het een echte CTA-booster wordt: het stimuleert mensen om op de link te klikken en uw inhoud te bekijken.
Publiceer hoogwaardige inhoud
Je zou elke afzonderlijke SEO-truc ter wereld kunnen leren en toepassen, maar het zal je niet helpen verkeer te krijgen tenzij je hoogwaardige inhoud op je website publiceert. U hoeft alleen relevante berichten te maken, nichegerelateerde verschijnselen te verklaren en problemen van gebruikers op te lossen.
Dit is de reden waarom blogberichten langer worden – er zijn meer woorden voor nodig om een goede analyse te schrijven en thema’s vanuit elke invalshoek te behandelen. Volgens het onderzoek is de ideale blogpostlengte nu ongeveer 1.600 woorden.
Gebruik multimedia-inhoud om uw inhoud aantrekkelijker te maken voor een gemiddelde gebruiker. Productrecensies genereren bijvoorbeeld verreweg de beste resultaten voor online retailers. Met dit type video-inhoud kunnen gebruikers meer leren over uw producten of services, en hen aanmoedigen om de aankoop bij het bekijken te voltooien.
SEO Audit
Een regelmatige SEO-audit is verplicht als u op de lange termijn hetzelfde niveau van website-productiviteit wilt behouden. Af en toe moet je de hele website bekijken en zwakke plekken vinden die je afremmen. Het is een verzameling van verschillende procedures:
- Controleer elke pagina op metatitels en beschrijvingen.
- Controleer trefwoordoptimalisatie voor elk bericht.
- Analyseer de URL-structuur van uw artikelen.
- Controleer ALT-tags op afbeeldingen.
- Voer een test van mobielvriendelijkheid uit om te zien dat uw website op de juiste manier is geoptimaliseerd voor smartphonegebruik.
Al deze stappen zullen u helpen om de SEO-waarde van de website te bepalen. Het zal ook tekortkomingen en tekortkomingen benadrukken, zodat u de inhoud kunt verbeteren of de ontbrekende elementen kunt toevoegen om het SEO-potentieel te vergroten.
Conclusie
SEO is veruit de belangrijkste strategie in online zaken. Het omvat een hele reeks principes die uw website zichtbaarder en aantrekkelijker maken voor Google-zoekers. Door deze 5 basis SEO regels toe te passen, kunt u uw websiteverkeer vergroten, waardoor de kans op het
genereren van meer verkopen wordt verhoogd.
Bron: Multichannelmerchant