Website Analyse & Optimalisatie
Wie is uw doelgroep?
Waar klikken bezoekers op?
Waar haken bezoekers af?
Wat doen we bij een website analyse?
De website analyse is een dienst waarbij we kijken naar belangrijke aspecten van uw huidige website of de aanwezige plannen om een nieuwe website te creëren. Dit doen we om onduidelijkheden te voorkomen en daarbij weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Om doelen te bepalen is het goed om te weten wat uw vertrekpunt is. We willen helder krijgen wat uw bestaande website oplevert. Met het bekijken van de statistieken kunnen we een aantal belangrijke aspecten bekijken:
– Hoeveel bezoekers komen op uw website
– Hoe bewegen bezoekers zich op uw website
Verder kijken we ook naar de vindbaarheid van uw website op het internet. Daarbij kijken we naar de standaarden voor de vormgeving. Biedt u de bezoeker onder andere:
– Een heldere en gebruiksvriendelijke navigatie
– De informatie op de juiste plaatsen
– Is er voldoende gebruik gemaakt van call-to-actions?
Kortom: u ontvangt een heldere lijst met zowel goede punten als mogelijke verbeterpunten.
Van analyse tot advies bij projecten
Ook kunt u bij ons terecht voor een second opinion op offertes, lopende projecten waar u tegen problemen aanloopt en adviesrapporten. Wij zijn inzetbaar op alle aspecten van website- en software-ontwikkelprojecten. De analyse is er om helderheid te bieden in bestaande situaties zodat doelen hierop afgestemd kunnen worden.
Website optimalisatie, wat is dat?
Website optimalisatie is het totaal van processen dat ervoor zorgt dat uw website bijdraagt aan uw bedrijfs- of organisatieresultaat. De stappen in optimalisatie website zorgen ervoor dat u met uw organisatie vindbaar bent en dat de zoekers ook daadwerkelijk doorklikken naar uw internetsite. Daarbij moet duidelijk zijn hoe de bezoeker over kan gaan tot actie. Optimalisatie van een website begint met een content strategie voor uw doelgroep.
Verschillende soorten website optimalisatie
Website optimalisatie op basis van statistieken
Website optimalisatie kan ook starten bij het analyseren van de statistieken van uw website. Als u gebruik maakt van een programma’s als Google analytics kunnen we samen kijken wat er op dit moment gebeurt. Waar komen de bezoekers vandaan en welke pagina’s vindt men interessant? Op welke pagina’s haken de mensen af? Bij de optimalisatie van uw website levert dit interessante gegevens op. Door op basis van statistieken uw website aan te passen, kijkt u gestructureerd naar mogelijke verbeteringen. U komt stapje voor stapje dichter bij uw doel, door specifiek uw doelstellingen te meten. U doet niet ‘zomaar’ iets op gevoel, maar op basis van cijfers.
Websiteoptimalisatie door teksten
Na het bepalen van de juiste contentstrategie gaat de optimalisatie verder met het (her)schrijven van de teksten. Webteksten moeten niet alleen wervend, maar ook informerend zijn. Schrijf de teksten zo dat de bezoeker een antwoord krijgt op zijn/haar vraag. Teksten met inhoud en specifieke vakkennis, worden steeds belangrijker om de lezer te boeien. Daarnaast zorgt een geboeide lezer voor een hogere gemiddelde tijd op uw webpagina wat bijdraagt aan uw website ranking op Google.
Website optimalisatie door RTM Business
Het hele proces van website analyse en optimalisatie is intensief, maar de resultaten zijn er wel naar. Na al deze stappen, die wij graag samen met u zetten, zullen de resultaten van uw website zichtbaar worden en kunnen uw doelen gerealiseerd worden. Meer omzet, klanten, informatie en communicatie door een website analyse en optimalisatie traject.
Wij hebben veel ervaring met dit proces en stellen onze kennis en kunde graag ter beschikking. Een eerste kennismaking is vrijblijvend, geeft een beeld van ons en zal de basis leggen voor een stuk vertrouwen. Bel eens met ons!
“Website analyse; de eerste stap naar online succes.”
Met een website analyse kijken we samen
waar u staat met uw website!