Video marketing tips
Video is momenteel een van, zo niet de meeste, invloedrijke communicatiemiddelen. Platforms zoals YouTube, maar ook ontwikkelingen op het gebied van smartphones en technologie hebben het voor mensen eenvoudiger en betaalbaarder gemaakt om video content te maken. Er wordt voorspeld dat in 2019 80 procent van het webverkeer video zal zijn. Dus het is een goed idee om video in uw marketingstrategie te verwerken.
Het begrijpen van enkele best practices is echter van fundamenteel belang om van uw strategie een succes te maken. RTM Business geeft 10 video marketing tips!
Begin met Square One
Stel eerst uw doelen voor video marketing vast, of het nu gaat om:
- Drive-conversies.
- Verhoog backlinks.
- Verspreid merkbekendheid.
Het opstellen van uw doelen is belangrijk om erachter te komen wat u precies wilt bereiken met video marketing.
Toenemende conversies
Er zijn onderzoeken uitgevoerd door Eye View Digital die hebben vastgesteld dat het gebruik van video de conversie met 80 procent kan verhogen. De logica hierachter is eigenlijk heel simpel als je erover nadenkt. Gebruikers moeten minder moeite doen met het kijken naar een videoclip dan met het lezen van een grote hoeveelheid tekst. Video is tijdwinst voor hen.
Links en sociale aandelen krijgen
De verbindingsmogelijkheden met video zijn krachtig. Daarom is het belangrijk om video’s te maken die van groot belang zijn voor het delen van sociale media, en dus backlinks.
Welke soorten video’s worden waarschijnlijk gedeeld? Video’s die:
- Vermaken
- Bied een oplossing voor een veel voorkomend probleem.
- Populair onderwerp doen opwaaien.
Het doel is dat de inhoud voldoende aantrekkelijk is, dat gebruikers deze delen, backlinks genereren. En hiernaast bijdragen aan het vergroten van de algehele autoriteit van een website.
Als het gaat om de praktische procedures die kunnen helpen bij SEO-inspanningen voor je video, zijn er een paar vertrouwde methoden. Laten we de 10 video marketing tips voor zoekmachines bekijken.
1. Mobiele optimalisatie
De wereld is niet meer voor te stellen zonder het gebruik van mobiel. Mobiele optimalisatie is duidelijk niet alleen een onderdeel van video-optimalisatie; mobiele optimalisatie is de primaire focus van weboptimalisatie vandaag. Mobiel overtroeft desktop-views een paar jaar geleden en blijven alleen maar groeien. Bovendien is een groot deel van het videoverbruik op mobiele apparaten. Zorg ervoor dat uw website responsief is en dat u video’s uploadt naar sites zoals YouTube en Vimeo.
2. Metadata
Net zoals je een pagina op een website voer je een een passende metatitel en metabeschrijving in. Zorg er dan voor dat je hetzelfde hebt doet voor een video. Zoekmachines zullen dit gebruiken om videoresultaten te identificeren en rangschikken. Zoekmachines zullen de titel, beschrijving en tags (die ook trefwoorden bevatten) beoordelen om beter te begrijpen wat het onderwerp van de video is. Dit is eenvoudig om te doen en vereist weinig tijd.
3. Maak een videositemap
Als u een grote hoeveelheid video-inhoud maakt en deze video’s publiceert op uw website, maar het een uitdaging vindt om hiernaar te zoeken, kunt u mogelijk een afzonderlijke videositemap maken. Deze sitemap helpt Google om een beter idee te krijgen van welke pagina’s video’s bevatten en de algemene focus op de inhoud van de video.
4. Delen via verschillende kanalen
Deel video-inhoud over verschillende marketingkanalen, zoals social media. Upload video-inhoud naar Facebook, YouTube of Instagram en bekijk welke soorten berichten de meeste betrokkenheid opleveren. Door een video toe te voegen aan uw sociale kanalen, wordt ook het delen van sociale media gestimuleerd, waardoor een groter aantal backlinks wordt aangemoedigd.
5. Voeg de video toe aan uw website
Het toevoegen van video-inhoud aan uw site, en niet alleen aan sites zoals YouTube en Vimeo, kan helpen de betrokkenheid en gebruikerservaring op uw site te vergroten.U kunt Insook dingen zoals een videoplan toevoegen aan uw pagina, zodat crawlers beter begrijpen wat de video-inhoud inhoudt.
6. Transcribeer de video
Crawlers van zoekmachines kunnen eigenlijk geen video-inhoud bekijken – in ieder geval nog niet. Videotranscripties helpen deze crawlers een idee te geven van waar een video over gaat, waardoor ze de inhoud beter begrijpen.
7. Maak een boeiende thumbnail
Gebruikers hebben een groot aantal opties als het erom gaat te bepalen welke video uit de zoekfunctie moet worden geselecteerd. Een videominiatuur is waarschijnlijk het eerste dat ze in die resultaten te zien krijgen. Daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de thumbnail op de best mogelijke manier van de anderen kan onderscheiden en de aandacht van een gebruiker kan trekken. Over het algemeen kunt u een miniatuur uit de video zelf kiezen of een afzonderlijke afbeelding uploaden. Zorg ervoor dat het beeld het onderwerp van de video goed weerspiegelt.
8. Bestandsnaam van video
Dit is mogelijk de meest simplistische optimalisatietactiek. Geef videobestanden een naam op uw computer op dezelfde manier als waarop u afbeeldingen zou weergeven. Voeg een gericht zoekwoord toe of een nauwkeurige beschrijving van het onderwerp van de video.
9. Houd de lengte in gedachten
Dit is afhankelijk van de industrie en het onderwerp, maar het is belangrijk om de duur in gedachten te houden. Onze aandachtsgebieden in dit digitale tijdperk zijn niet ongelooflijk lang. Dat gezegd hebbende, als u educatieve inhoud maakt (bijvoorbeeld een zelfstudie), is het logisch dat de video langer duurt. Als u echter een leuke promotievideo maakt, wilt u deze misschien kort houden. Inclusief de belangrijkste aspecten eerder om de gebruiker te verleiden zich met de inhoud bezig te houden.
10. Moedig sympathieën en opmerkingen aan
Dit zijn enkele van de belangrijkste factoren als het gaat om betrokkenheid.Moedig gebruikers aan video content, met name YouTube, leuk te vinden. En hiernaast er commentaar op te geven door een overtuigende call-to-action te maken.
Video marketing tips: Verlies niet de focus op het hele plaatje
Hoewel al deze video marketing tips goed en wel zijn voor essentiële video-optimalisatietechnieken, is het belangrijk om niet zo verstrikt te raken in de kern van tags, titels, enzovoort dat je de focus verliest op je werkelijke doel en wat het primaire doel van de video is is.
Een video kan een geoptimaliseerde titel, tags, een videositemap, een geschikte thumbnail en wat dan ook hebben. Maar als uw video geen gebruikers vermaakt, opvoedt of helpt, is dit echt een succes?
Het werk van een echte digitale marketeer is om een oplossing te bieden voor iemands probleem. Dit is de reden waarom de content van de video cruciaal is. Van de werkelijke boodschap zelf tot hoe die boodschap wordt overgebracht, dit zijn allemaal belangrijke factoren.
Video content strategie
Er zijn veel dingen te overwegen bij het bepalen van de video content strategie voor marketinginspanningen. Enkele opvallende zijn:
- Persona’s: Het is van belang om belangrijke gebruikerspersoonlijkheden vast te stellen voor uw beoogde doelgroep. Dit helpt om de algehele toon te bepalen die de video zou moeten aannemen.
- Fase van de reis: volgens dezelfde manier van richten op de ideale persona, moet u ook een video maken die gericht is op de juiste fase van de reis van de gebruiker. En hiernaast waar deze zich bevindt in de trechter. Video content voor iemand in de bewustwordingsfase kan bijvoorbeeld een korte instructievideo of een motiverende video zijn. Overwegende dat de video content in de in de overweging fase kan getuigenissen en overtuigende CTAs bevatten.
- Onderwerpen die zoeken naar video’s koppelen: het is belangrijk om bij het proberen te rangschikken in videoresultaten te begrijpen welke soorten inhoud over het algemeen goed bij een video past. Dit helpt een gebruiker om uw inhoud te vinden. Videoresultaten zijn notoir goed voor “hoe” of andere op onderzoek gebaseerde zoekopdrachten. Het begrijpen van de gebieden waar de videoresultaten hoog zijn, kan helpen bij het bieden van inzicht en begeleiding bij het ontwikkelen van aanvullende ideeën voor contentstrategieën.
Video kan een uiterst krachtig marketinginstrument zijn als het op de juiste manier wordt gebruikt.
Door deze video marketing tips in gedachten te houden en tegelijkertijd een duidelijke en beknopte kijk op het einddoel te behouden, hebben marketeers het potentieel om een steeds groter wordende groep met hun video-berichten vast te leggen.
Bron: Search Engine Journal