Stijging online aankopen
De online aankopen in Nederland zijn weer gestegen. Nederlanders kopen steeds meer producten en diensten via het internet. Het eerste half jaar van 2017 zijn de online bestedingen met een percentage van 13% gegroeid ten opzichte van het jaar ervoor. Marktonderzoekbureau GfK becijfert een groei tot maar liefst 10.66 miljard euro.
23% van alle aankopen bestaat uit online aankopen
Volgens Thuiswinkel Markt Monitor doen consumenten inmiddels bijna een kwart van alle bestedingen online. Daarbij wordt 5.89 miljard euro besteed aan producten en 4.77 miljard euro wordt besteed aan diensten. De sterkste online groei was te zien in de speelgoedbranche, waarbij een online groei van 43% werd gerealiseerd. Ook de schoonheids- en verzorgingsproducten lieten een online groei van 41% zien. Daarbij is het aandeel van aankopen via een smartphone het meest online gegroeid. Dit laat weer zien hoe belangrijk een responsive design is. Heeft u daar al eens over nagedacht?
Nauwelijks groei in fysieke winkels
Thuiswinkel.org laat zien dat nagenoeg alle groei in de Nederlandse detailhandel afkomstig is van online activiteiten van webwinkels. Daarnaast zien we ook een groei die afkomstig is van fysieke winkels die haar producten online aanbiedt. De fysieke winkels zonder online verkooppunt laten nauwelijks groei zien. Behalve de woonwinkels, die doen wel goede zaken. In deze branche is de omzet wel gestegen ten opzichte van vorig jaar.
Meer online aankopen realiseren
Natuurlijk wilt u ook een groei zien in het aantal online aankopen op uw website. Kijk daarbij niet naar wat u mooi vindt, maar juist naar wat de doelgroep aanspreekt. Werkt uw website goed op een mobiele weergave? En is alle informatie overzichtelijk en makkelijk te vinden? RTM Business kan u hierbij helpen. Wij hebben genoeg kennis en kunde in huis om uw conversie te optimaliseren. Voor meer informatie kunt u een vrijblijvende eerste afspraak met ons maken. Dan kijken wij samen met u naar uw website en bespreken we wat de beste opties zijn.