Voordelen social media: Kan het gebruik van social media waarde toevoegen aan uw organisatie?
“Voordelen van social media?” Er wordt door heel veel mensen op de hele wereld uitgebreid gebruik gemaakt van allerlei vormen van social media. Waarschijnlijk ook bij u in de organisatie. Maar wat zijn de voordelen van social media voor uw bedrijf? En hoe kunt u deze optimaal benutten?
Wie wilt u bereiken en waarom
De voordelen van social media voor uw organisatie beginnen met een plan dat onderdeel is van de online strategie. U wilt graag meer bezoekers en/of klanten en ziet uw conversie graag stijgen. Social media kan hierbij ondersteuning bieden. Door aantrekkelijke content te implementeren in uw strategie, zal uw bereik steeds groter worden.
Facebook en Instagram zijn momenteel erg populair. Niet alleen onder jongeren, maar onder elke leeftijdsgroep. En ouderen zitten in toenemende mate op deze platformen. Instagram is perfect voor foto’s en een kijkje in de keuken dankzij ‘Instagram Stories’. Facebook is weer geschikt voor foto’s, video’s, links en teksten. Daarnaast zijn de advertentiemogelijkheden op beide platformen erg interessant. Denk daarbij ook weer goed na over wat u precies wilt bereiken. Per platform kunt u verschillende doelgroepen bereiken.
Links naar uw website
Een ander belangrijk pluspunt is dat het regelmatig posten van links naar uw website zorgt voor linkpopulariteit. Zo zien we op Facebook dat veel bedrijven linken naar hun eigen website. Deze links worden ook meegenomen in je positie in zoekmachines als Google, vooral als deze links vaak gedeeld worden of reacties opleveren.
Vanzelfsprekend zijn er nog veel meer voordelen social media, maar voor het genereren van leads zijn dit de belangrijkste twee. Social media zorgen voor verkeer en links naar uw website. Dit kan er uiteindelijk voor zorgen dat de conversie van uw website groter wordt en dat de naamsbekendheid van uw website groeit.
Reviews
Reviews zijn belangrijk voor potentiële klanten. Positieve reviews zorgen voor een betrouwbare eerste indruk. Tip : nodig uw huidige klantenbestand uit om een review achter te laten op social media. Zij zijn immers degenen die uw producten of diensten al gekocht hebben. Reageer ook op negatieve reviews! Het antwoord wordt ook door anderen gelezen, dus zorg voor persoonlijke aandacht en een kalme reactie. Dit geeft ook aan hoe u met klanten omgaat.
Voordelen social media: Bent u benieuwd hoe u social media het best kunt implementeren in uw huidige strategie? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder naar de volgende stap in online succes!