Groei online winkelen neemt toe! Het optimaliseren van een website is dé manier om uw website bij te laten dragen aan de doelstellingen van uw organisatie. U wilt toch ook online succesvol worden?!
Verschillende manieren van het optimaliseren van een website
Optimalisatie van de inhoud, maar ook van de gebruikersinterface zijn mogelijkheden om meer te ontvangen met uw website. Om in de zoekresultaten gevonden te willen worden, is het verstandig om te bepalen door wie u gevonden wilt worden: wie is de doelgroep? Kijk daarbij ook naar welke zoekwoorden u wilt toepassen. Het is ook belangrijk om de online trends in de gaten te houden, zodat u uw concurrent voor kan zijn!
Hoe werkt het optimaliseren van een website?
Optimalisatie begint met een plan. Eerst het wat en dan het hoe. De statistieken van uw website zijn het vertrekpunt. Het optimaliseren van uw website doet u door uw website te zien als een winkel in een doodlopende straat. Dat betekent dat u niet snel nieuwe bezoekers en eventueel nieuwe klanten krijgt wanneer u niet actief de aandacht van mensen buiten probeert te krijgen!
Wij willen er samen met u voor zorgen dat uw doelgroep u gaat vinden. Dit doen we met een SEO analyse, omdat uw doelgroep zoekt naar antwoorden op specifieke vragen. We gaan zoekwoorden en -combinaties creëren die zij mogelijk gebruiken.
Van bezoeker naar klant
Daarna gaan we kijken waar die nieuwe bezoekers naar op zoek zijn, zodat ze uiteindelijk ook klant worden. Dit is een voorbeeld, maar kan afhankelijk zijn van uw doelstellingen. Bij het optimaliseren van een website staat de conversie centraal. Dit kan een aankoop zijn, maar ook het invullen van een contactformulier etc.
Bij een vrijblijvende eerste afspraak kijken wij samen naar de gewenste doelstellingen en hoe we deze kunnen realiseren. Schroom niet om contact met ons op te nemen. Het is tenslotte vrijblijvend.